Világkalauz

Utazások, történetek, élmények

Így fedezd fel Angkor Wat templomait

Azóta álmodoztam róla, hogy eljutok Kambodzsába és megnézem Angkor Wat-ot, hogy tizenkét évesen megkaptam "A világ száz csodája" című könyvet. Persze a borítóján lévő Taj Mahal is nagyon tetszett, de gyerekként a távoli, letűnt civilizáció után fennmaradt monumentális templomromok valahogy sokkal izgalmasabbnak tűntek.

Aztán amikor elkezdtem szervezni az utat rájöttem, hogy a dolog mégsem olyan egyszerű, hogy oda megyek, és tátott szájjal barangolok a fagyökerekkel benőtt, majmoktól hangos romok között. Minél jobban beleástam magamat a program összeállításába, annál több kérdés és kétely merült fel bennem. Anélkül, hogy  illúzióromboló lennél, alább összeszedtem pár tippet, trükköt, tapasztalatot, amiket nem árt tudni, ha Angkor Wat felfedezésére indulunk.

1. Kelj korán

Azzal kapcsolatban megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e felkelni hajnali 4-kor, hogy megnézzük a napfelkeltét Angkor Wat egyik temploma felett, de az biztos, hogy javasolt a napot korán kezdeni. Délelőtt 11 körül már minden templomhoz megérkeznek a turista buszok és a tömeg mellett, a hőmérséklet is kezd elviselhetetlenné válni.  Ahhoz, hogy a lehető legjobb élményben legyen részünk, érdemes a kora délelőtti és késő délutáni órákra tervezni a látogatást.

2. Fedezz fel kevésbé ismert templomokat is

Mindenki odáig van a filmekből is jól ismert Ta Prohm és Bayon templomokért, Angkor Wat központi templomáról már nem is beszélve. Ezeknél akármilyen korán is indulunk el szinte biztos, hogy zsúfoltságra számíthatunk. A komplexum viszont közel száz különböző állapotú és méretű templomból áll, amik közül rengeteg kívül esik a legtöbb turista radarján. A Preah Khan vagy a Banteay Kdei templomok legalább olyan gyönyörűek, mint a látogatottabb társaik, de sokkal kevésbé zsúfoltak. Ha több időnk van, akkor a Siem Reap-től nyolcvan kilométerre fekvő Beng Mealea templomát is meglátogathatjuk. Ez a várostól távoli, sűrű dzsungellel körbevett templom csak részben került helyreállításra, de a kidőlt falak és növényekkel benőtt járatok csak hozzá adnak a vonzerejéhez.

3. Hagyj időt magadnak pihenni

Csábító lehet, hogy egész nap a romok között bóklásszunk, de a nagy melegben egy ponton túl már nem fogjuk tudni élvezni a felfedezést. Inkább szánjunk rá több napot, hogy végig járjuk a kiszemelt templomokat, és napközben iktassunk be egy hosszabb ebédszünetet, vagy egy csendes pihenőt a szálloda medencéjének partján. Üdítő és sör helyett inkább vágassunk fel egy kókuszdiót, ami egyszerre laktat és hidratál.

4. Ne akarj mindent látni

A kevesebb néha több. Ez hatványozottan igaz, ha Angkor Wat meglátogatását tervezzük. Lehetetlen mindent megnézni, ezért inkább előre válasszuk ki azokat a templomokat, amiket mindenképp szeretnénk útba ejteni. Érdemes úgy összeválogatni a helyszíneket, hogy legyenek köztük kevésbé frekventált templomok is, ahol lelkileg feltöltődhetünk és átérezhetjük ennek a különleges helynek az igazi varázsát.

5. Bérelj autót

Indulás előtt nagy dilemma volt, hogy a templomok felfedezéséhez riksát vagy inkább autót béreljünk sofőrrel. Emlékszem, hogy egy ponton még a biciklizés is felvetődött opcióként. Én személy szerint ragaszkodtam volna a motoros riksához, de a barátaink által ajánlott vezető inkább az autót ajánlotta. Nagyon örülök, hogy végül rá hallgattunk, mert bár nagyon jópofa dolog a riksa hátsó üléséről kémlelni a kambodzsai tájat, de az a helyzet, hogy a kambodzsai táj meglehetősen poros és borzasztóan meleg. A templomokban töltött idő után, alig vártuk, hogy a légkondicionált kocsiban lehűljünk egy kicsit, míg meg nem érkezünk a következő helyszínre.

+1 tipp: Ne időzíts a látogatás idejére nagy bejelentéseket

Letérdelni a szívünk választottja elé, miközben a felkelő nap vörösre festi az ősi templomromokat és feltenni neki a nagy kérdést. Romantikusan hangzik, nem igaz? Nos, az igazság az, hogy nem. Mármint az elképzelés csodás, de a valóságban a kérdést több tucat másik turista társaságában kellene feltennünk és valószínűleg az ázsiaiak közül többen is közös képet szeretnének majd készíteni az ifjú párral. Ha ilyen terveink vannak, és nem szeretnénk vadidegenek Instagram story-jában érdekesség lenni, akkor gondoljuk át, hogy hova és mikorra időzítjük a nagy kérdést.

997f10c0-10ea-409d-a484-979588ac4cc8_jav.jpg bd1f6a45-df4c-45b5-b9b4-603d64c13a42.jpg 4eb95f87-bf4a-4225-93c7-d68470e699e7_jav.jpg

Praktikus információk a látogatáshoz:

- 1, 3 és 7 napos belépők léteznek, melyeket a komplexum bejáratánál lehet megvenni.

- Ha más országból repülővel érkezünk Siem Reap-ba, érdemes a vízumot előre megigényelni online, hogy elkerüljük a sorban állást a reptéren

- Hasznos lehet sofőrt fogadni, hogy ne a navigálással, hanem a hely felfedezésével tudjunk foglalkozni. Minket egy Sorn Sereyamatak, vagy, ahogy mi hívtuk Amatak, nevű fickó vitt el a templomokhoz. Nagyon jó az angolja és könnyű vele szót érteni. Főszezonban érdemes előre egyeztetni vele, hogy elérhető legyen. Az elérhetősége: sereyamatak@yahoo.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.